Subscribe:

Sunday, April 3, 2011

......tett......

haish.. malam yang tidak berapa nak melenakan aku. entah sebabnye tidak boleh nak jelaskan macam mane.. hmm.. al kee sah dah lame tak bercerita dan berkongsi, sambil menunggu azan subuh berkumandang, bertemankan lampu tetikus aku yang lip lap lip lap, dan roommate yang sedang lena, tataw la terganggu atau tidak dengan cahaya yang menerangi suasana gelap dalam bilik nieh..

"pernah tak tengok atau baca pasal horoskop??"
aku pun berkata "saye tak layan horoskop nieh, mengarut jeh..."
si DIA menyahut " cube2 la cek, sajew2, bukannye soh percaye bulat2.."
"okey, nanti saye cek ekh"

sepanjang perjalanan hidup aku, pernah dulu kala percaye la sket2 pasal horoskop nieh,(ala.. bintang2 yang orang percaya tue, dalam surat khabar harian ade punye laa..)(buat tataw plak)
tiba tiba di dalam perjalanan hidup untuk membentuk diri menjadi lebih matang dan menerima alam dengan seadanya ini, terbaca lah balik horoskop dan mula lah meng 'google' pasal horoskop nieh. dan tertarik la kepada dua bintang iaitu taurus dan capricorn. huhu.. dikatakan bahawa ia merupakan kombinasi yang terbaik untuk bersama..(bukan ke ini semua cara penulis menarik minat pembaca??) tambahan lagi, kedua dua bintang ini menunjukkan sifat yang merendah diri kepada antara satu sama yang lain.. bersifat down to earth la cam gitu kan~~. si taurus ni seronok dan menghargai seadanya yang dipersembahkan dalam diri capricorn dan capricorn pula suka akan kemesraan diri taurus ini..

lepas baca pasal horoskop nieh, menarik la pula, ade pula yang dah macam betol jugak sampai terkeluar kata2 "a'ah, betol jugak nieh.."
hahaha.. tergelak seketika selepas membace pasal hal nieh....
bermacam-macam lagi yang diceritakan berkenaan dua horoskop ini...
akan tetapi kita hanya boleh mengambilnya sebagai satu hiburan semata-mata.
hehe..

azan sudah berkumandang, sambung nanti lagi la ekh..

perjalanan yang jauh, ditambah dengan cerita2 yang sempat diselitkan...haha


0 comments:

Post a Comment